Portfolio management: monitor je klantenbestand

De klant is de onmisbare hoofdrolspeler in jouw onderneming. Hun behoeften, verlangens en tevredenheid vormen de kern van jouw succes. Het is cruciaal om een diepgaand inzicht te verwerven in je klantenbestand, zodat je hun wereld volledig begrijpt. Door hen te doorgronden, kun je niet alleen beter aan hun huidige verwachtingen voldoen, maar ook nieuwe mogelijkheden ontdekken om hen te verrassen. Het is als het vinden van een schatkaart vol upsell- en cross-sell kansen, waarmee je jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kunt tillen.

De volgende informatie kan  relevant zijn voor het beschrijven van je klantengroepen (beter bekend als customer portfolio management):

  • samenstelling Raad van Bestuur
  • aandeelhoudersstructuur
  • industrie
  • aantal werknemers
  • winstevolutie
  • aantal vestigingen
  • ...

Om een goed beeld te krijgen heb je betrouwbare en officiële bedrijfsinformatie nodig. Hierna tonen we je hoe je met openthebox deze informatie kan bekomen in een paar stappen.

  1. Laad je klanten op in openthebox

    Copy-paste BTW-nummers of namen van bedrijven en ondernemers in openthebox en sla dit op als een nieuwe entiteitsgroep.

    Wil je jouw klanten liever automatisch synchroniseren met openthebox? Contacteer ons dan om de integratiemogelijkheden te bespreken.

    use case - volg je klanten op - 1
  2. Analyseer gemeenschappelijke kenmerken van je klanten

    Bekijk nu je klanten in geavanceerd zoeken. Je ziet vervolgens een resem gemeenschappelijke kenmerken die je slimme inzichten geeft, zoals:

    - Financieel: Welke klanten zijn het meest winstgevend?
    - Geografisch: In welke regio's zijn er commerciële opportuniteiten?
    - Activiteit: Welke industrieën vertegenwoordigen je klanten?
    - ...

    Het dashboard van openthebox verschaft je veel informatie. Wil je hiermee zelf aan de slag ? Exporteer dan alle data (zoals adres, naam, Nace-codes, aantal werknemers, EBITDA, ...) in een spreadsheet.

    use case - volg je klanten op - 2

  3. Monitor belangrijke gebeurtenissen

    Nu je een goed beeld hebt van een klantengroep, wil je op de hoogte blijven van belangrijke wijzigingen op individueel niveau zoals:

    - ontslag & aanstelling van nieuwe bestuurders
    - een fusievoorstel
    - herstructureringen
    - de opening van een nieuwe vestiging
    - ...

    Het is zelfs mogelijk om op de hoogte te blijven over activiteiten van je klant in een andere vennootschap. Bijvoorbeeld, je wil graag weten wanneer je klant bestuurder wordt in een andere vennootschap.

    81508c196b027dab43ee7f96e97c5ed4


features-spiderweb

Kies ook de snelste weg naar betrouwbare bedrijfsdata

Klaar om voorgoed de manier te veranderen waarop je zaken doet? Registreer je in één muisklik en vind vandaag nog de opportuniteit van morgen.

Meld je aan - het is gratis!